5. ročník informatickej súťaže iSOSNO 2019, určenej pre žiakov základných škôl, sa aj tento rok konal v Strednej odbornej škole podnikania a služieb.
Súťažiaci si zmerali svoje vedomosti v troch okruhoch:
- základné pojmy informatiky,
- práca v kancelárskom balíku Microsoft Office,
- algoritmizácie a logiky.
Do súťaže sa prihlásilo šesť škôl z okresov Námestovo a Tvrdošín. Súťažilo sa v priateľskom duchu a príjemnej atmosfére. Víťazom sa stala ZŠ s MŠ Hladovka (súťažiaci s č. 2), druhé miesto obsadila ZŠ s MŠ Brezovica (súťažiaci s č. 7), tretie miesto patrilo ZŠ s MŠ Oravská Polhora (súťažiaci s č. 12).
Kompletné umiestnenie súťažiacich aj s bodovým hodnotením zobrazuje nasledujúca tabuľka:
Vyžrebované súťažné číslo |
Počet dosiahnutých bodov |
Konečné poradie |
2 |
100 |
1 |
7 |
90 |
2 |
12 |
85 |
3 |
1 |
83 |
4 |
3 |
76 |
5 |
13 |
76 |
6 |
6 |
75 |
7 |
4 |
72 |
8 |
11 |
72 |
9 |
5 |
60 |
10 |
9 |
60 |
11 |
8 |
39 |
12 |
10 |
11 |
13 |
Organizátori súťaže si pripravili program aj pre pedagogický dozor súťažiacich. Mgr. Žembéry počas svojej prezentácie oboznámil učiteľov so systémom výučby tvorby webových stránok a databázových aplikácií v našej škole. Odprezentoval hardvérové aj softvérové vybavenie určené na tento účel, predstavil učebné plány jednotlivých ročníkov a v závere sa venoval príkladom z praxe. Pedagógovia mali možnosť oboznámiť sa so systémom, ktorý sa skladá z profesionálneho serveru a aplikácii obsluhujúcich databázy MySQL pomocou programovacieho jazyka PHP.
Mgr. Valko spolu so súťažným tímom prezentovali súťaž Land Rover 4×4 in Schools, ktorej sa zúčastnili v Nitre. Vysvetlili, aké podmienky museli splniť a aký priebeh mala samotná súťaž. Na zváver si učitelia mohli vyskúšať ovládanie autíčka pri parkovaní s prívesom.
Ing. Eva Borovjaková spolu so žiakmi predstavili účastníkom súťaže projekt pod názvom Ambasádorská škola Európskeho parlamentu a možnosti, ktoré im ponúka – šírenie povedomia o EÚ a európskej parlamentnej demokracii medzi mladými ľuďmi prostredníctvom poskytovania aktuálnych a praktických vedomostí, priamu skúsenosť s európskym občianstvom – čo táto skutočnosť znamená pre náš každodenný život a ako zmeniť Európu v budúcnosti podľa predstáv mladých ľudí.
Všetkým súťažiacim ďakujeme za účasť a tešíme sa na ďalší ročník.